Languages: [EN] English | [KO] 한국어
Overview 소개
Dpad issue: it doesn't come up after press
Dpad issue: 누른 다음 올라오지 않음
- I found a lot complaints about Dpad issue at the Reddit[1]
- Ayaneo responded about the D-pad issue. They said they will send the parts when you request them.
- There are so many requests that there is even a replacement guide video uploaded.
- AYANEO KUN Tutorial on Replacing the 8-way D-pad Shaft Gasket 교체 안내 영상 [2]
- 레딧에서 찾아보니 해당 부품 대한 불만글이 가득 [1]
- 아야네오 답변글을 찾아보니 부품 요청시 보내준다 하는 글을 발견
- 워낙 요청이 많아 교체 영상까지 존재
- AYANEO KUN Tutorial on Replacing the 8-way D-pad Shaft Gasket 교체 안내 영상 [2]
[1] https://www.reddit.com/r/ayaneo/comments/18ld9lo/kun_dpad_issues/
[2] https://www.ayaneo.com/support/video
Reseller's React 리셀러 대응
- I purchased from a local reseller and contacted them first with a video of the defect, but they didn’t respond at all.(Confirmed that the reseller has read it)
- They advertised as "safe overseas shopping," but it left me feeling unsafe.
- I didn’t like them from the start when they declared an incorrect amount to customs.
- No matter how long I wait, even after several months, they still haven’t replied, just reading and ignoring my messages.
- 국내 판매자에게 구매해서 판매자에게 먼저 불량 영상과 함께 문의하니 읽은 후 아무런 답변을 안합니다.
- 자신들이 안심직구 라며 광고했는데, 불안감이 생김.
- 세관에 신고 금액 틀릴때부터 마음에 들지 않았습니다.
- 아무리 기다려도, 몇개월 지났는데도 지금까지도 읽씹
Since the reseller ignored my A/S request, I contacted Ayaneo. If you are experiencing the same issue, please try the steps below. Since I did not purchase directly from Ayaneo, I need to provide an explanation of the situation and send a photo of the device's serial number. If you purchased directly from Ayaneo, you will need the registered email address, order number, and payment ID. You can use the email content I have prepared or write your own.
판매자가 A/S 요청도 무시 했기 때문에, 아야네오측에 문의를 했는데 혹시나 같은 문제를 겪고 있다면 아래 내용을 시도해 보세요, 직접 ayaneo 를 통해서 구매한게 아니기에 상황 설명과 기기 뒤의 시리얼을 촬영하여 같이 보내야 합니다. 아야네오측에 직접 구매했다면 등록된 이메일 주소, 주문 번호, 결제 ID 가 필요합니다. 이메일 내용은 제가 작성해둔 것을 사용하거나, 직접 작성하셔도 됩니다.
Hot to Request 요청 방법
fill out the form below and include that you purchased from the reseller before sending it. 아래 양식에 따라 작성후 리셀러에게 구매했다고 같이 작성하여 보내시면 보내준다고 합니다. "리셀러이름" 은 구매 하셨던 리셀러 이름으로(영어) 변경하세요.
- email to: service@ayaneo.com
- email title:I have problem with Ayaneo Kun D-pad. request the Dpad parts
- 이메일 보낼 곳: service@ayaneo.com
- 이메일 제목:I have problem with Ayaneo Kun D-pad. request the Dpad parts
Email content Email 내용
- Photo of the device's serial number
- Reseller: Reseller's name
- Name:
- Phone:
- Address:
- City:
- Post code:
- State:
- Country: Republic of Korea
If you send it like this, they will send it to you (it may take some time). 이대로 보내면 아래와 같이 보내 줍니다. (기간이 좀 걸립니다)
Reference 참고 사항
- The replacement method above is a waste of time.
- To use the D-pad properly, check the link below. [1]
- 위의 부품 교체 방법은 시간 낭비 입니다
- Dpad 를 정상적으로 사용하려면 아래 링크 확인 [1]
[1] https://project-ap.blogspot.com/2024/07/ayaneo-kun-dpad-how-to-perfect-repair.html
Comments
Post a Comment